Laddar...
Hej! Här kan du chatta med oss.

Lättläst svenska

 

Om Rätt att välja

 

Rätt att välja är en stödtelefon dit du kan ringa.

Telefonnumret är 020-57 70 70.

Du kan också chatta med oss.

 

Vill din familj och släkt att du ska leva på ett visst sätt

för att skydda familjens rykte?

Får du inte leva som du vill och

är du rädd för vad som kan hända?

 

Du kan kontakta oss och får prata med

någon som kan ge dig stöd.

 

Om du är utsatt för kontroll och våld

av din familj eller släkt,

eller om någon hotar dig,

så kan du prata med oss om det.

 

Vi som svarar är utbildad personal.

Vi är vana vid att möta och prata med människor

som mår dåligt.

 

Du behöver inte berätta vem du är och

får vara anonym.

 

Om du pratar något annat språk än svenska

så har vi tolkar som översätter till många olika språk.

Om du vill ha tolk måste du ringa.

Chatten är bara på svenska.